avatar

372 posts

dageraad schreef op 21 juli 2019:

Ik ben erg van geven en betalen,, merk wel als ik sam sam zeg dan toch de lul ben.
Wat is jullie ervaring?

avatar

52 posts

MichMan schreef op 22 juli 2019: (3 likes)

Ik vind het niet erg om b.v. het eten te betalen en het is dan wel leuk als de date de drankjes daarna betaalt. Heb het wel een keer meegemaakt dat ik met een vrouw een drankje ging doen en zij aan de dure Gin Tonics ging. Meen rond de 10,- per glas. Zij vond het volstrekt vanzelfsprekend dat ik dat zou betalen en zo vond ze wel meer dingen die ik niet vond. Ben uiteindelijk naar de bar gegaan, heb mijn drankjes afgerekend en afscheid van haar genomen. Kreeg een woest vrouw aan de lijn, want ze moest uiteindelijk zelf haar drankjes betalen. Misschien een tip Dage?

[ bericht aangepast door MichMan op 22 juli 2019 ]

avatar

372 posts

dageraad schreef op 22 juli 2019:

Sjee Mich, wel erg hoor dat ze van die dure drankjes dronk en jij mocht dokken.
Het is wel een goede tip, maar meestal drinken de mannen bier (pils) en dat is gelukkig nog wel te betalen, tenzij ze eindeloos gaan drinken...hahaha

avatar

1 posts

Liefie4u schreef op 22 juli 2019: (1 likes)

Normaal zou ik zeggen de man, maar ligr eraan tot hoever hij betaald. Als ze dure drankjes drinkt dan zeg ik sam sam

avatar

52 posts

MichMan schreef op 23 juli 2019: (1 likes)

@Liefie4u. Het gaat mij meer om de manier waarop. Als iemand iets heel lekker zegt te vinden en dat graag wilt is het voor mij anders dan wanneer ze het maar gewoon bestelt en er vanuit gaat dat ik het wel lap. Een deel van de knappe vrouwen is overigens niet anders gewend, maar dan nog vind ik dat het wel met enig overleg kan. Aan de andere kant is het trouwens ook wel weer handig als een vrouw zo doet. Scheelt weer denken over een relatie

avatar

102 posts

Tjeerd1972 schreef op 23 juli 2019: (2 likes)

Het is net wat MichMan zegt; De manier waarop.
Ik was zondag 'op date' (of hoe zeg je zoiets) met een lieve dame die eigenlijk direct en oprecht zei dat de rekening sam sam moest worden betaald.
Dan heb ik er inderdaad geen moeite mee als ik uiteindelijk wat meer betaal dan de helft.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 23 juli 2019:

leuk om jullie ervaringen te lezen tot nu toe

avatar

3 posts

Kreeft664 schreef op 11 augustus 2019:

Als ik afspreek betaal ik zeker de eerste keer voor mezelf. Na die eerste keer is het afhankelijk van de persoon en situatie.

avatar

1 posts

Lidecha schreef op 1 oktober 2019:

Ik vind zo wie zo bij een eerste afspraak de kosten gewoon delen

avatar

1 posts

kira2 schreef op 4 oktober 2019: (2 likes)

Ik doe altijd sam-sam,wil gewoon niet dat de ander voor mij betaald.Men heeft het toch altijd over de emancipatie.

avatar

1 posts

Rolando122 schreef op 16 oktober 2019:

EEN MAN BETAALD VOOR DE VROUW.BIJ EEN DATE.

avatar

4 posts

Willemtell schreef op 9 november 2019: (1 likes)

Beetje onzin dat de man zou moeten betalen..........gewoon Sasam. Dit is 2019 en een vrouw kon wellees meer verdienen dan een man !

avatar

52 posts

MichMan schreef op 11 november 2019:

@Rolando122 Het kan vrouwen zich ook ongemakkelijk laten voelen, dus het verschilt per situatie. Als jij graag wilt betalen en dat met HOOFDLETTERS duidelijk maakt, zou het een vrouw juist kunnen doen afschrikken, want je gaat dan teveel vanuit jouw waarden en ideeën handelen en let niet op haar.

avatar

1 posts

Alone54 schreef op 12 november 2019: (1 likes)

Ik vind sam sam heel normaal. Het idee dat mannen altijd moeten betalen vind ik ronduit belachelijk. Ik betaal liever mijn eigen deel zodat ik mijn eigen waarde kan behouden

avatar
Eaglewings is online
5 posts

Eaglewings schreef op 12 november 2019: (1 likes)

Misschien een gekke vergelijking....maar als iemand een kop koffie of een biertje bij je komt drinken ga je toch ook niet er van uit dat een ander jou daar voor betalen???
Net zoals vrienden en vriendinnen dat toch ook niet bij elkaar doen....want dat laat je dan toch ook achterwege en dat heeft niets met hoffelijkheid te maken maar met de liefde naar je naaste toe. Of mocht ik er naast zitten dat ik in een zeepbel leef waarbij...wie goed doet ..goed ontmoet belangrijk is zowel in mijn hart als in mijn leven..ook als er soms een wereld om ons heen is die anders is en hard kan zijn....

avatar

1 posts

Zwolle schreef op 15 november 2019:

Ik vind het normaal om tijdens een eerste date te splitsen. Vrouwen die er vanuit gaan dat een man betaald bah daar kan ik niet tegen. Als je verder gaat daten kun je omstebeurten betalen of verhoudingsgewijs net waar beide zich prettig bij voelen. Wat ik zelf heb meegemaakt wat ik achteraf gewoon genant vond was dat ik 3 maanden met iemand aan het daten was. Elke date zat hij op te scheppen dat hij 5000 euro per maand verdiende en hij die maand ook nog 10.000 van zijn broer had gekregen. Alles wat we deden hebben we gespiltst, wat ik niet erg vond maar vond het wel erg dat hij wist dat ik maar 850 euro per maand had om van rond te komen (moest ontslagpremie inleveren), en op mijn verjaardag betaalde ik ook mijn eigen eten en had hij geen cadeautje voor me meegenomen. Ik vond het niet erg om niets te krikjgen maar ik vond het erg dat hij niet de moeite had genomen om al is het maar naar de supermarkt te gaan en al was het maar een chocoladereep te kopen om iets aan zijn "vriendin"" te geven voor de verjaardag. Was alleen maar aan het werk en met zichzelf bezig, De 1e keer dat ik bleef slapen had hij geeneens boodschappen gedaan om ontbijt te verzorgen..... Later kwam ik er via FB achter dat hij met allerlei andere vrouwen ook aan het daten was......

avatar

52 posts

MichMan schreef op 15 november 2019:

Aardig verhaal in dit verband. Een vriendin van een vriendin had een date. Ze vond het redelijk gezellig en ze besloten samen te eten. Aan het einde stond de man er op dat hij de hele rekening zou voldoen en was niet op andere gedachten te krijgen. Hij liep met haar mee richting haar, waarbij zij al had aangegeven dat dat niet nodig was. Bij haar huis wilde hij mee naar binnen en toen ze dat weigerde vond het het redelijk dat zij alsnog de helft van de rekening zou betalen...

avatar

52 posts

MichMan schreef op 15 november 2019:

Aardig verhaal in dit verband. Een vriendin van een vriendin had een date. Ze vond het redelijk gezellig en ze besloten samen te eten. Aan het einde stond de man er op dat hij de hele rekening zou voldoen en was niet op andere gedachten te krijgen. Hij liep met haar mee richting haar, waarbij zij al had aangegeven dat dat niet nodig was. Bij haar huis wilde hij mee naar binnen en toen ze dat weigerde vond het het redelijk dat zij alsnog de helft van de rekening zou betalen...

avatar

1 posts

kristal schreef op 17 november 2019:

ik zou bij mijn eerste date niet willen dat alles de man betaald .omdat dan veel mannen denken ik heb alles betaald .dus meschien met elkaar naar bed

avatar

3 posts

Mr.Smith schreef op 30 mei 2020:

Heel in het toppic is wat het moment daar is en of het een hele leuke date is geweest dan vindt ik als man zijnde dat toch fijn is dat de vrouw ( in mijn kwestie) dan niet hoeft te betalen hoor. Mist ze er duidelijk op benadrukt het alsnog te doen zou ik meer zeggen dan is bij de volgende gelegenheid niet aan mij. Maar ben zelf wel van het weggeven maar ontvangen vindt ik moeilijk omdat ik het gewoonweg niet gewend ben.

Het is een samenloop van omstandigheden, als er een klick is en het is een geslaagde avond dan accepteert de ander meestal wel dat de man betaald en ze zal zich inzetten het de volgende keer zelf te doen.

Nogmaals ik geef graag en vindt het moeilijk mee om t e gaan wat te ontvangen hoe klein het ook dan mag zijn.

En wat kristal aangeeft vindt ik niet bij mijzelf passen maar meer aan het moment en als ik eerlijk mag zijn is dat het wel van twee kanten moet komen. Of ben ik dan te eerlijk als ik er zo over denk of ben ik dan meer een gentleman.

avatar

4 posts

Scandi schreef op 24 augustus 2020:

Tijdens een eerste ontmoeting zou ik sowieso de rekening delen, na afloop heeft dan ook niemand een schuld- of verwachtingsgevoel.

avatar

2 posts

InannaM schreef op 25 augustus 2020:

Helaas wordt een vrouw nog altijd als slet bestempeld mocht zij haar geilheid tonen (zie topic 'seks bij eerste date'.) Een man die snel weet te 'scoren' wordt echter met ontzag bekeken. Dan mag de traditie in ere worden gehouden en betaald de man bij een eerste date. Wel zo netjes.

avatar

8 posts

Delta schreef op 28 oktober 2023:

Ik bied vaak aan om te betalen . Maar gaat natuurlijk wel om wat en de context van het contact , en wie . Enkel een kopje koffie met een koekje of taartje ? Geen probleem , vind ik je leuk , of ken ik je (vrienden) bied ik aan om te betalen . Maar mocht ik je niet kennen of niet leuk vinden , dan bedruipt ieder zich zelf !


Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken