avatar

25 posts

Rutger schreef op 10 maart 2016:

Heb je een standaard eerste date in je repertoire? Of plan je elke keer wat anders? Hoe ziet jouw ideale date eruit? Hapje en een drankje of ga je iets origineels doen?

avatar

28 posts

jordyd schreef op 29 maart 2016: (1 likes)

lekker ergens eten om elkaar te leren kennen.

avatar

0 posts

circumcisie schreef op 11 april 2016: (1 likes)

ik bied elke kandidate een massage aan bij een "kennis". die kennis ben ik zelf, nu kan je tijdens een nette massage een heleboel vragen en de antwoorden heb je uit de eerste hand

avatar

3 posts

chatelaine schreef op 22 april 2016: (3 likes)

massage...creepyyyyyyyyyyyy

avatar

4 posts

Gekkehuis schreef op 25 april 2016: (4 likes)

hahaha, massage... Not done..
Overigens "lekker ergens eten" dat is dus echt zo fout als eerste date. Stel jij of de ander valt erg tegen, dan moet je eerst nog wel je eten opeten. Not done.
Gewoon ergens een drankje doen en niet te lang of het moet heel gezellig zijn..

[ bericht aangepast door Gekkehuis op 25 april 2016 ]

avatar

5 posts

Dushi1971 schreef op 27 april 2016:

Als ik massage wilt, ga ik wel liever naar echte massagesalon toe in plaats in deze site want je weet maar nooit wat ie van plan zijn!

avatar

6 posts

Giwreh schreef op 28 april 2016: (1 likes)

Hapje-drankje is inderdaad de beste manier.... om mekaar op "formele" wijze... NIET te leren kennen.
Ik ga voor aktief. Dan BEWIJS je tenminste direct of je mekaar waard bent in de interesses, of niet !
En dan heb je er tenminste een boeiende avond / namiddag / dag aan over gehouden !

avatar

10 posts

Ceeee schreef op 7 augustus 2016: (2 likes)

Gewoon in een openbare gelegenheid afspreken voor een koffie/thee. Een vervolg kan dan altijd nog.

Kies wel een locatie die voor beiden goed te bereiken is, informeel en waar je elkaar kunt verstaan (trof een keer onverwacht life muziek, erg leuk, maar van praten kon geen sprake zijn). Uit eten is geen goed plan.........zit je, bij pech, minimaal een uur opgescheept met een date waarmee het totaal niet klikt......

avatar

372 posts

dageraad schreef op 7 augustus 2016: (1 likes)

Heb ik wel een paar keren gedaan, uiteten met de 1e date. Was echt gezellig, ook al was het niet de juiste match, maar dat hoeft toch niet altijd. Wat is mis met vriendschap?? Of wat is er mis met gezelligheid.En dan leer je elkaar ook beter kennen, vanwege langere tijd en kun je meteen zien of die ander niet smakt.....hahaha
Daarom speeddaten niks voor mij

avatar

1 posts

Hanz schreef op 7 augustus 2016: (1 likes)

Stukje wandelen, is lekker informeel en zit je ook niet ongemakkelijk tegenover elkaar. Als er een klik is kan je daarna een drankje doen en als het echt gezellig is een hapje eten.

avatar

10 posts

Ceeee schreef op 7 augustus 2016: (1 likes)

Hallo Dageraad,

We zijn toch op zoek naar een partner? In welke vorm dan ook?
Er is helemaal niets mis met vriendschap, maar dat is toch niet de insteek van een date? Ik hoef dan ook niet de diepte in met iemand waar het helemaal niet mee klikt. Bovendien jaagt dit beide op kosten.....
Speeddaten is inderdaad niks......dat is veel te kort door de bocht.

Wandelen, met of zonder vervolg is uiteraard wel een optie :). Handig als er na niet al te lange tijd een restaurantje langskomt, of in een lus lopen van en naar een eettentje ( en parkeerplaats).

avatar

19 posts

jesse1248 schreef op 7 augustus 2016: (1 likes)

Eigenlijk vind ik een etentje zelfs te kort, maar blijkbaar is die mening zeldzaam hier.
Een middagje de stad in, of een stevige boswandeling en dan ergens gaan eten.
Pas na een aantal uur bij elkaar krijg je een idee of je wat aan elkaar hebt.
Als het afscheid dan een opluchting is, dan geeft dat tenminste veel duidelijkheid.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 8 augustus 2016:

Wat je ook onderneemt, zie hier boven het al genoemde voorbeelden, is voor mij de ideale date:

Spontaan afspreken!

Je creëert nauwelijks/geen verwachtingen, je krijgt geen kans om je anders voor te doen wie je bent (al ben ik niet zo ...gelukkig), je gaat niet je onnodig je optutten of verkleden (ook hier ben ik niet zo), je gaat niet een scenario bedenken hoe of wat, enz enz.
Je bent gewoon jezelf en dat geldt ook voor diegene waar je die date mee hebt.
De kans dat er iets moois uitkomt is vele malen groter......

avatar

10 posts

Ceeee schreef op 9 augustus 2016:

Kom op nou!!!
Iedereen heeft toch verwachtingen/dromen van een eerste date?
Wie is er dan 'gewoon zich zelf" ???

Je probeert toch jezelf van je beste kant te laten zien zonder te faken?

Niet lullig bedoeld, maar......jij bent hier ook nog zoekend, dus de kans dat er iets moois uit een ontmoeting volgt????

avatar

4 posts

Freggle73 schreef op 20 augustus 2016:

De eerste ontmoeting is voor mij altijd vrijblijvend.

Daten doe je voor mijn gevoel ook pas als je elkaar een paar keer echt gezien hebt en er is een klik.
En of dat nu fysiek is of emotioneel, dan weet je ook pas welke richting het uit gaat.

Ik ben niet het type dat snel met iemand afspreekt. Sommige mensen willen al na 2 berichtjes afspreken terwijl het voor mij ook belangrijk is dat er een digitale klik is.

Ik vind het fijn om eerst een paar dagen te mailen en dan eventueel telefoonnummers uitwisselen en whatsappen en/of bellen.
Als ik dat als prettig ervaar dan spreek ik pas af.

Er zijn altijd uitzonderingen want ik heb ook wel eens gehad dat het contact zo leuk was dat we paar uur aan het mailen waren en al snel overstapte op whatsapp en vervolgens tot 6 uur in de ochtend aan het appen waren.
En 2 weken later spraken we af.

En dat is voor mij snel.

Toen ik nog geen rijbewijs had, sprak ik meestal bij mij thuis af. Omdat ik me daar toch het prettigst voel.
Nu spreek ik meestal op een openbare plek af.

Elkaar leren kennen bij een drankje.

Vriendschappen zijn voor mij nu belangrijker dan een relatie.

Maar ik sluit niks uit.





avatar

4 posts

R2302 (banned) schreef op 10 november 2017:

Ik denk dat het van het uiteindelijke doel afhankelijk is en van beide personen. Spreken we over een doel als relatie voor je verdere leven, dan denk ik dat een aanloop via welke weg dan ook naar een eerste date mogelijk moet zijn, en dat kan ook iets langer zijn, waarna dan ineens op geheel spontane wijze een date zou kunnen volgen. Ik ben er meer voor om je eerst eens wat in te leven in de ander, en daarbij tevens die ander dezelfde mogelijkheid te bieden. Dan merk je na verloop van tijd vanzelf wel of je dusdanige aansluitpunten met elkaar hebt dat een mogelijke date aan de orde is. Ik ben dus niet het type van nu en hier of dat speeddaten, dat werkt bij mij niet en mogelijk bij vele anderen ook niet. Dat geeft zoiets van "nu moet het" of "nu moet het perfect zijn", en dat kan gewoon niet werken tenzij je een heleboel geluk hebt.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 13 januari 2018:

Het aller ergste op een 1e date is: als die ander het over zijn exen heeft, hoe geweldig ze waren of vreselijke personen, maakt niet uit. Het is zo een dooddoener...dan denk je echt....wegwezen!!

avatar

1 posts

elisjeba schreef op 15 januari 2018: (1 likes)

Het is voor mij lastig om door de weeks af te spreken door mijn werk plus ik ben niet in het bezit van een rijbewijs.
Er word gezegd om de eerste keer in een openbare gelegenheid af te spreken,simpel weg omdat je via Internet niet ziet met wie je te maken hebt.
Zelfs een foto zegt lang niet alles, er zitten zoveel verschillende mensen achter zo'n kastje die iedereen kunnen zijn die ze willen.
Ik heb wel wat dates gehad, die kwamen bij mij thuis, maar dat was dan ook eenmalig omdat meneer andere plannetjes had.
Ook heb ik een keer 2 jaar lang met een tussen pose met een man alleen maar gechat en toen hij langs kwam bleek hij ook zo te zijn.
Dus als men vraagt wat zoek je eigenlijk dan vind ik dat een lastige vraag.
Natuurlijk is niet iedereen het zelfde,maar dat weet je pas als je diegene leert kennen,LIFE.

avatar

2 posts

Teddy1988 schreef op 16 januari 2018:

ik spreek meestal af voor een drankje , en daarna zien we wel . gewoon lekker spontaan dingen doen :)

avatar

6 posts

alleen81 schreef op 16 januari 2018:

Gewoon stukje wandelen hier in de natuur en daar in de buurt een bakkie halen. Als het beetje klikt dan zien we wel verder hoe het gaat. Maar op de eerste date neem ik ze nog niet mee naar me huis hoor. Eerst een aantal keer "daten" en elkaar beetje leren kennen langzaam. Als dat goed gaat wil ik best een stapje verder.
Ik zeg ook altijd tegen dames, en op mijn profiel tekst, dat ik graag gebruik maak van Skype, hoeft niet meteen ofzo, maar wel voor we echt gaan 'daten' zeg maar.
Dat vind ik persoonlijk het fijnst. Dan zie je elkaar en kun je echt met elkaar praten en weet je met wie je te maken hebt min of meer, mocht ik of zij zich dan toch nog bedenken kan ik of zij altijd via skype vertellen dan.

avatar

4 posts

ikbendaarhee schreef op 17 april 2018:

1e date vind ik kan van 15 minuten duren tot de hele avond als er een klik is, dus koffie op een terras of een ijsje eten in het park is perfect!
Ik date duidelijk nooit in de winter

avatar

8 posts

Delta schreef op 30 oktober 2023:

Mijn idee ontremd een eerste date is , met mooi weer , en in de buurt een kopje koffie op een terras . En we zien dan wel op spontane en vrije manier hoe dat gaat . Geen verwachtingen en of verplichtingen , ieders betaald zijn / haar eigen consumpties . En ieder zorgt voor zijn / haar eigen vervoer van en naar huis .

[ bericht aangepast door Delta op 30 oktober 2023 ]

avatar

2 posts

Celina schreef op 30 november 2023:

Een 1e date moet in elk geval op een openbare plek waar genoeg andere mensen zijn en wat flexibel is qua tijd, dat is meestal wat drinken in een cafe of zo maar het kan ook een korte wandeling in een drukke stad zijn en als het bevalt loop je nog een rondje. Maar een lange wandeling in het bos of op de heide met iemand die ik verder niet ken zou ik niet snel doen.


Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken