6 posts

klusvrouwtje schreef op 2 november 2019:

Goedendag lieve mensen op Singlesplace. Op 16 december vertrek ik voor 8 dagen naar Gambia. Het kleinst Afrikaans land maar met heel veel armoede en kindersterfte. Het inkomen van de mensen daar zit tussen de 35 en 60 euro per maand. Voor hen genoeg om niet dood te gaan maar zeker beneden de armoedegrens ten opzichte van Nederland.

Ik zou eigenlijk alleen maar op vakantie gaan maar als je je dan verdiept in het land en de leefomstandigheden waarin de mensen leven groeide het verlangen om niet alleen te gaan genieten van hun land, cultuur, zon en strand maar ook om iets terug te doen.

En kennis van mij die vorig jaar naar Gambia is geweest heeft mij in contact gebracht met Lamin een Gambiaanse gids die ook nederlands spreekt. Met hem ga ik o.a naar het weeshuis, kraamkliniek, ziekenhuis en om de meest hulp hoevende mensen te bereiken het binnenland in.
Natuurlijk kom ik daar niet met lege handen en ben een inzamelingsactie begonnen. Zo heb ik van Specsavers 100 brillen gekregen om mee te nemen (kunnen de meeste Gambianen niet betalen), van verschillende mensen baby en kinderkleding gekregen, 40 tandenborstels en tandpasta gekocht, van de bodyshop leuke presentjes gekregen voor de kinderen in het weeshuis en van Intersport in Goes 5 sporttassen om alle spullen in mee te nemen, Ik ben nog niet klaar met verzamelen want wil de 50 kilo die ik mee kan nemen zo goed mogelijk benutten dus heb nog diverse winkels en bedrijven op mijn lijstje staan voor donaties in spullen.

Toch zijn er ook nog spullen nodig die wel daar te koop zijn waarvoor de Gambiaan geen geld heeft. Voorbeeld daarvan zijn medicijnen en babyvoeding. Kindersterfte daar is heel hoog omdat de mensen gewoonweg geen geld hebben voor babyvoeding (kost 5 euro per week), de buikjes gevuld worden met onzuiver water waardoor ze aan de diaree raken, of bedorven voedsel eten met als gevolg voedselvergiftiging. Medicijnen zijn daar dan wel voor te koop maar voor hen onbetaalbaar.

Ik zoek daarom dan ook nog mensen die mij financieel willen helpen om voor de mensen die het echt nodig hebben voedsel en medicijnen te kopen. Nu denken veel mensen maar dat is toch een druppel op de gloeiende plaat............ in zekere zin hebben die ook wel gelijk maar is niets doen dan beter?

Gambia, the Smiling Coast of Afrika, wie helpt er mee om ze ook al is het voor even een echte lach op hun gezicht te brengen???
Elke euro telt en gaat voor 100% naar de mensen. Geen geld aan bureaucratie, corruptie of naar mijzelf.
De gids, transport en bagage kosten neem ik voor mijn rekening.
Elk bedrag is welkom. Wil u doneren stuur mij dan een prive berichtje.

7 posts

highway schreef op 2 november 2019:

Klusvrouwtje, je zal prachtig werk doen, maar het is en blijft een datingsite en geen hulporganisatie site.

6 posts

klusvrouwtje schreef op 2 november 2019:

Ook al slaat het nergens op wat je zegt in ieder geval heb je nu wel door dat je als je op een topic wil reageren je dit hier doet en niet op de chat. Dit forum is niet alleen om een date te zoeken maar ook voor andere sociale onderwerpen zoals bv het uitwisselen van recepten.

3 posts

LindaR (banned) schreef op 16 november 2019:

Huisvrouwtje....Dat mag iets socialer en beschaafder naar highway. Vergeet niet dat je soort ambassadrice voor ze bent en je die je toonzetting wellicht donateurs misloopt ipv aanbrengt. Vergeet trouwens niet condooms op het doneerlijstje te zetten: dat voorkomt ook armoede. Ik weet dat veel Van Vianen dat niet stoer vinden maar ongewenste zwangerschappen zijn dat ook niet. Stop de armoede en overbevolking!

1 posts

Talpa46 schreef op 17 november 2019:

Goede reis .!!!!!!!

7 posts

highway schreef op 17 november 2019:

Bedankt LindaR!
Ik had dat ook gezet over die condooms, maar dan op de scroll.
Groetjes

Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken