avatar

52 posts

MichMan schreef op 6 december 2019:

Elke dag zie ik wel nep-profielen voorbij komen en dan ook nog wel mannen die daarop reageren. De meeste zijn makkelijk te herkennen.
- De woonplaats wordt gekozen uit een lijst die begint met plaatsen/buurtschappen die beginnen met " 't "
- Het profiel is in het Engels geschreven
- De Nederlandse teksten zijn vaak door Google Translate gehaald. Je krijgt dan dingen die wij nooit zeggen, zoals "sneeuw skiën"
- De foto klopt niet bij de omschrijving

Er zijn soms ook erg goed nep profielen en als je daar contact mee krijgt dan zullen ze je direct willen overhalen om buiten de site om te gaan mailen. Dat is handig, want dan hebben ze misschien je hele naam of een deel van echte naam al te pakken. Ga daar nooit op in, want het zijn professionele bendes die goed weten wat ze doen.

avatar

7 posts

highway schreef op 6 december 2019:

Klopt MichMan, en hun doel is geld aftroggelen, en gaat vaak om duizenden euro´s.
Ik heb dat gezien bij het programma van Kees van der Spek en die heeft dat een aantal keren aan de kaak gesteld, mensen die slachtoffer waren geworden bij Datingsites.
Die bendes vertoeven voornamelijk in Zuid-Afrika.

avatar

10 posts

Liefdelust schreef op 6 december 2019:

Ik had laatst ook een heel mooi contact . Ziet er echt goed uit. De persoon ook. Vrij snel contact via de gewone mail. Ging echt heel mooi. Ook gewone foto`s. (met traceerbare achtergrond zelfs) De profielfoto is ook traceerbaar. Maar zodra ik om foto`s van haar woning vroeg ( ook ter controle of `t allemaal echt is) , bleef `t opeens stil. Geen mail meer gehad. Ook niet via de site. Terwijl "ze" wel online is geweest.
Is dat dan een faker, vraag ik me af of gewoon iemand die iets beters heeft gevonden, en waarom dan niet even afzeggen? `t was ook niet iets met geld of zo.

avatar

7 posts

highway schreef op 6 december 2019:

Klinkt mij te mooi in de oren Liefdelust, en een goed contact en een mooie vrouw. Ik vermoed een faker...

avatar

2 posts

InannaM schreef op 26 augustus 2020: (1 likes)

Ik ben een vrouw. Niet fake. Wanneer ik in contact met een man zou komen die vraagt of ik een foto van mijn huis zou willen maken zou ik ook mijn bedenkingen hebben. Ik kan me voorstellen dat in geval van Liefdelust (alleen de profielnaam al) de dame afhaakt.

avatar

4 posts

Scandi schreef op 10 september 2020: (1 likes)

Gewoon vertrouwen op je eerste ingeving... Zelf niet wanhopig zijn scheelt ook behoorlijk in een scam te trappen.

avatar

52 posts

MichMan schreef op 15 september 2020:

Scandi, ik ken een erg intelligente vrouw die volstrekt niet wanhopig was en er toch is ingetrapt. Goede oplichters zorgen er juist voor dat je eerste ingeving positief zal zijn. Dat is namelijk hun vak.

avatar

14 posts

Georgette70 schreef op 16 september 2020:

Ik vind het knap dat mensen er in trappen, bij de foto zie je het al en dan..tsja...tekst: google translate, de zgn liefde voor god..het is ook vaak: god bless you..

avatar

16 posts

Stokstaartje (banned) schreef op 18 september 2020:

Intelligente mensen hoeven per se geen gevoelsmensen te zijn, (gevoelsmensen kunnen wel intelligent zijn). Wat ik daarmee wil zeggen, die denken te vaak van uit het hoofd en tuinen er in.

[ bericht aangepast door Stokstaartje op 18 september 2020 ]

avatar

16 posts

Stokstaartje (banned) schreef op 18 september 2020:

En doorvragen, geen aanname, kom je al een heel eind. Zodra die ander tegenstrijdig is, dat voorleggen, kijken wat ie zegt. Draait ie er om heen, tja dan weet ik al genoeg.


Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken