avatar

52 posts

MichMan schreef op 6 december 2019:

Elke dag zie ik wel nep-profielen voorbij komen en dan ook nog wel mannen die daarop reageren. De meeste zijn makkelijk te herkennen.
- De woonplaats wordt gekozen uit een lijst die begint met plaatsen/buurtschappen die beginnen met " 't "
- Het profiel is in het Engels geschreven
- De Nederlandse teksten zijn vaak door Google Translate gehaald. Je krijgt dan dingen die wij nooit zeggen, zoals "sneeuw skiën"
- De foto klopt niet bij de omschrijving

Er zijn soms ook erg goed nep profielen en als je daar contact mee krijgt dan zullen ze je direct willen overhalen om buiten de site om te gaan mailen. Dat is handig, want dan hebben ze misschien je hele naam of een deel van echte naam al te pakken. Ga daar nooit op in, want het zijn professionele bendes die goed weten wat ze doen.

avatar

28 posts

jordyd schreef op 25 december 2019:

ben het niet helemaal met je eens. In mijn tijd als mod waren er niet alleen maar nederlands talige. Dat kan redenen hebben zoals dat ze de taal nog niet goed spreken of daar nog te onzeker zijn is vooral als je geemigreerd ben. Tuurlijk het maakt een account verdacht maar nog niet nep. punt 1 betekent dat je bijvoorbeel ook niet in tilburg kan wonen. Met de foto ben ik het gedeeltelijk met je eens maar het kan ook een oude foto zijn waarop iemand zijn of haaar haar nog blond was terwijl het nu zwart is. punt 3 ben ik het zeker mee eens dat is zeker waar.

Maar de beste tips die ik kan meegeven.
praat eerst gewoon via deze site
wissel niet meteen persoonlijke gegevens uit zoals telefoonnummers.
En als je toch op het punt staat af te spreken spreek dan af op een publieke plek zoals een restaurant. Gaat er dan toch wat mis of is degene niet wie degene hoort te zijndan ben je niet alleen .
En twijfel je echt over de echtheid van een profiel ga naar de mods.

avatar

52 posts

MichMan schreef op 29 december 2019:

Pff... er staat toch echt 't, zoals bijvoorbeeld in 't Harde en natuurlijk niet alleen een t. En een oude foto? Natuurlijk kan en mag dat, maar waarom zou je dat doen?
En een neutrale plek, het kan, maar als je al een tijd met iemand appt en belt dan is bij iemand thuis ook een optie

avatar

14 posts

Georgette70 schreef op 31 december 2019: (3 likes)

hoe naïef ben je om daar nog in te trappen anno 2019/2020....daarom snap ik het geneuzel van jordyd niet
ben voor de zoveelste keer weer eens lid hier...99% van de reacties...scammers, nep-profielen...ze zijn allemaal christen en weduwnaar, als je de tekst lees die je toegestuurd krijgt, zie je aan de opbouw dat het google translate is. Meestal reageer ik ook met : Google translate sucks en wonderbaarlijk blijft het dan stil aan de andere kant.

avatar

10 posts

Liefdelust schreef op 31 december 2019:

Op één na heb ik mijn ontmoetingen altijd op neutraal gedaan. Dat geeft voor beiden een veilig gevoel vind ik. Als `t wel leuk gaat samen, dan kun je bij de 2e ontmoeting altijd nog bij één van de twee thuis afspreken. Er zijn nu eenmaal mensen die erg naar kunnen reageren of op wat voor manier dan ook gewoon tegenvallen bij een 1e ontmoeting. Die wil je dan ook niet thuis hebben.
En de nep advertenties....tja niet iedereen is meteen zo slim om alles te doorzien. Niet iedereen is gezegend met een hoog intelligentie niveau. Daar spelen die nepperds juist op. Maar `t herkennen van die advertenties is uiteindelijk niet zo moeilijk. Foto (vaak een buitenlandse achtergrond) en tekst ( spelfouten en onzinnige opbouw van de tekst) en de profielnaam zeggen niet altijd alles. Maar is `t meer de reactie die je terug krijgt. En `t is ook wel een beetje je intuïtie volgen soms.

avatar

1 posts

benik schreef op 10 januari 2020:

Herken je meteen ja die neppers ,maar zoals al gezegd zijn er ook onder ons zielen die hunkeren naar liefde/aandacht van man of vrouw maar heel verlegen zijn en niemand rechtstreeks durven aanspreken ...en die gaan voor de bijl en worden in het slechtste geval helemaal uitgekleed .

Meteen melden als je het ziet , of ...Zelf anoniem email adres aanmaken en meespelen. Al die tijd dat ze daar mee bezig zijn kunnen ze niet gebruiken om slachtoffers te maken

avatar

1 posts

RicardoHuinink schreef op 2 februari 2020:

Neppers beantwoorden ook niet alle vragen.....Van de 5 vragen word er 1 beantwoord en onderaan de tekst staat er vaak van: je kan me vinden via........op een dure site!
Als je ze nog een tekst of vraag stuurt, dan krijg je daarop geen antwoord meer. Ze verwijzen je door naar een FAKE-betaalsite waar je credits of tokens moet kopen....En ze houden je mooi aan het lijntje door ook dan niet alle vragen te beantwoorden en ze kunnen nooooooooit afspreken!!
Vaak zijn de foto,s genomen in hun kamer in een plaats in Nederland. Ok, mooi maar vind dat wel bijzonder met zo,n Amerikaans stopcontact! De rest zijn vakantiefoto,s
Wil je afspreken, dan staat er het volgende:
-Nee, dan kan ik niet, ik heb een verjaardag en die kan ik zeker niet afzeggen (verjaardagen kun je altijd afzeggen)
-Heb je een datum geprikt.......Doen ze die dag een bericht dat hij/zij verkouden is. (vervelend, maar wel heeeeel toevallig)
-een telefoonnummer geeft hij/zij niet ivm op hun manier niet vertrouwen tegenwoordig (bij tegenval daarna niet meer opnemen..3x en dan is het wel gedaan)

Denk aan het ouderwetse: Een geinteresseerde stuurt berichten en krijg daarop berichten weer die daar bij passen.....Bij afspreken geef je elkaar dan de nummers of je heb al eerder gebeld....En je spreekt af bij elkaar thuis of in een gelegenheid.

[ bericht aangepast door RicardoHuinink op 2 februari 2020 ]


Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken