4 posts
| Leon53 schreef op 13 augustus 2024: (1 likes)
Beste mensen,
Zoals de meesten van ons zijn wij op zoek naar die ene persoon, om ons leven mee te delen.
De wereld is kil en koud, en dat geldt ook voor de liefde die misbruikt wordt.
Vandaag gingen bij mij alle alarmbellen af toen ik een bericht ontving van een dame te mooi leek om waar te zijn.
Het Nederlands was duidelijk afkomstig van Google translate.
Ik was helaas al 2 x slachtoffer geworden van zulke personen die uit zijn op geld, en niks om je hart geven.
Enkel mijn alertheid voorkwam dat ik er helemaal intuinde, dus hier wat tips van mij!
Krijg je een bericht die sterk lijkt op Google translate vertaling, begin maar eens wakker te worden.
Vaak wordt in dat bericht afwisselend gecommuniceerd met jij, je en u.
De aanwezigheid om direct contact op te nemen via email en/of telefoonnummer is een no-go en duidt duidelijk op een scammer die ongecontroleerd wilt communiceren.
Google de naam van de verzender en kijk of je haar/hem kunt vinden, Google ook het email adres.
Google de foto en kijk of er een alert op zit, de foto van de dame vandaag bleek afkomstig vanuit een advertentie.
Eenmaal in hun greep, maakt het moeilijk om er van af te komen omdat ze dan gaan dreigen.
Misschien is dit bericht overbodig voor de meesten, maar bedenk dat er altijd iemand gevoelig voor is.
Have fun, hopelijk vinden we allemaal de liefde waar we zo naar op zoek zijn.
|