avatar

6 posts

Giwreh schreef op 29 april 2016:

Berichten die in de inbox en de outbox zitten (nu 'zaten'...) , verdwijnen blijkbaar af en toe zomaar automatisch !?
Hoe zit dat juist ?
Ik heb het uiteraard niet over berichten die ikzelf wiste.
Ik heb het over berichten die "plots" verdwenen zijn, zonder dat ik er aan kwam...
Iemand anders (de andere gebruiker? een computerroutine ???...) kan dus zomaar de inhoud van mijn eigen message centrum beinvloeden?
Wie heldert dit op ?

avatar

25 posts

Rutger schreef op 29 april 2016: (1 likes)

Ik denk dat dat gaat om berichten van scammers. Op het moment dat die betrapt en verwijderd worden, worden ook de berichten van die persoon verwijderd.

Mocht dit niet het geval zijn, kun je me dan per PB laten weten om welke afzender het gaat bij de verdwenen berichten?

avatar

6 posts

Giwreh schreef op 29 april 2016:

Oh, scammers, OK !
Maar, iets meer in detail.

Eerste fenomeen.
Er was bvb. een gesprek met een lid, dat een 6-7-8 tal (weet niet meer precies) berichtten omvatte.
We hebben dat gesprek afgesloten. Nu is het echter vreemd dat de berichten met die persoon in mijn OUTBOX plots spoorloos verdwenen, zonder dat ik er aan kwam. Ik heb zelf de berichten met die persoon die in mijn INBOX zaten (3) verwijderd, en dat is netjes, want die zitten nu effectief in de TRASH folder. (waar onderaan staat dat die na 30 dagen automatisch verdwijnen) Over het automatisch verdwijnen van berichten uit de OUTBOX staat uiteraard nergens wat. Dat is (ook al kon ik ze missen) hoogst bevreemdend.
Enkele andere verdwenen zo ook. (En ik kan me moeilijk voorstellen dat ik uitgerekend zelf speciaal naar scammers schrijf... :-) ... het klassieke patroon van scammers is, dat die uit eigen beweging, virtueel naar iedereen schrijven. >> dus in de INBOX terug te vinden !?

Tweede fenomeen.
Een ander aspect is, dat , vermoed ik..., de inbox/outbox op de schermweergave (per pagina) beperkt is tot 10 berichten.
Maar, als dat inderdaad zo is, dan zijn de 'Next' page schermen nergens te vinden ! Onderaan, verdwijnt dus het 10° bericht, als er bovenaan één bijkomt. Als dat een bug is rond die paginaweergave, dan bestaan ze wellicht nog, maar onzichtbaar ?
Ik herinner mij van vroeger dat de "volgende pg / vorige pg" buttons er waren ??...

Dat is zo'n beetje de beste omschrijving.
Groeten !

avatar

35 posts

Tristan schreef op 3 mei 2016:

Ik zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat bij de outbox. Bij inbox wordt wel alles laten zien, bij outbox niet. We gaan even kijken wat er precies mis gaat.

avatar

25 posts

Rutger schreef op 10 mei 2016:

Probleem met de outbox is inmiddels verholpen.

Binnenkort gaan we overigens overstappen naar een meer Whatsapp lijkende vorm van de prive berichten, waarbij je niet echt meer een in- en outbox hebt.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 17 april 2017:

Is het ook mogelijk dat je kunt zien wanneer iemand je mailtje heeft gelezen? dus een extra functie dat de mail is gelezen.
En wat ik ook handig vindt als extra functie, gekregen mail weer op ongelezen te zetten. Soms heb ik iemands mail gelezen maar nog even niet de tijd om deze te beantwoorden, als je hem dan als ongelezen kan zetten, dan weet ik voor mezelf dat ik die mail nog moet beantwoorden.


Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken