Pagina 1 van 2 1 2 > »

avatar

25 posts

Rutger schreef op 10 maart 2016:

Heb je een standaard openingszin die je gebruikt wanneer je iemand een bericht stuurt op een online datingsite? Of laat je dat afhangen van het profiel waar je op reageert?

avatar

4 posts

joostie schreef op 31 maart 2016:

Heb pas 1 reacktie verstuurd, maar denk dat dat een beetje aan de foto en het profiel afhangt, joostie

avatar

4 posts

joostie schreef op 7 april 2016: (2 likes)

Noem haar vader een dief! ,,, Hij stal de sterren uit de hemel, en plaatste ze in je ogen!,

avatar

19 posts

jesse1248 schreef op 12 april 2016: (1 likes)

Ik reageer omdat ik iets zie in een profiel wat me aan staat, en daar begin ik dan ook over.

avatar

3 posts

chatelaine schreef op 22 april 2016:

wat joostie zegt is echt vreselijk...bleh

avatar

4 posts

Gekkehuis schreef op 25 april 2016:

Openingszin, niks voor mij. Dingen zoals sterren blabla vind ik echt zo nep. Iets humoristisch kan ik dan wel appreciëren..Een gewoon "Hey" is ook niks voor mij, daar reageer ik meestal niet op.

avatar

5 posts

Dushi1971 schreef op 27 april 2016:

tja.... dat is nou wereld zo geworden he? geen respect, geen nette groeten, wat ze zeggen zijn ze zelf ook... gewoon negeren want ze zijn geen moeite waard!

avatar

19 posts

jesse1248 schreef op 30 april 2016:

Mijn eerdere bijdrage ging over het zelf zetten van een eerste stap door middel van een openingszin.
Dom van mij natuurlijk om er niet aan te denken dat ook een vrouw contact kan zoeken via een openingszin.
Ik ben er wel van gecharmeerd als een vrouw de eerste stap zet, dan voel ik me al gevleid.
Verder maakt de inhoud me niet veel uit, maar slecht gebruik van de Nederlandse taal kan wel een afknapper zijn.

avatar

138 posts

Delftse1959 schreef op 3 mei 2016:

Standaard openings zin lijkt me geen goed idee, verzin wat origineels zodat de ander daardoor denkt .. hey even kijken ......

groetjes

B

avatar

372 posts

dageraad schreef op 3 mei 2016:

helemaal mee eens Delftse

avatar

372 posts

dageraad schreef op 3 mei 2016: (3 likes)

Wat ik wel netjes en beleefd vind: mocht je die openingszin of die persoon niet aanstaan om welke reden dan ook, laat hem of haar dat even weten. Niet reageren vind ik zoooooooooo onbeschoft!

avatar

138 posts

Delftse1959 schreef op 9 mei 2016:

dageraad wrote:
Wat ik wel netjes en beleefd vind: mocht je die openingszin of die persoon niet aanstaan om welke reden dan ook, laat hem of haar dat even weten. Niet reageren vind ik zoooooooooo onbeschoft!


........


Precies , ben t helemaal met je eens ....

avatar

1 posts

Ricky schreef op 14 mei 2016:

Ik vind het ook altijd lastig om een opening te vinden. Iedereen is anders en heeft een ander profiel, dus daar speel ik dan wel op in. Maar de rest van het verhaaltje moet ook interessant zijn, anders blijft de ander ook niet hangen en verder lezen. Ik zou zeggen, spreekt het profiel je aan, mail dan wat heen en weer en ga niet meteen zeggen: geen interesse. Of: je bent mijn type niet. Of: ik voel geen klik.
Je kunt altijd nog zeggen, dat je niet verder wil. En probeer ook niet meteen alleen maar naar het uiterlijk te kijken. Ik moet eerlijk zeggen, uiterlijk speelt soms wel een grote rol mee om bij iemand te kijken, maar ik kijk ook wel eens verder dan alleen de foto.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 17 mei 2016:

Ach je profiel is een indicatie van die persoon net als die foto. Het zegt mij zo weinig, maar ik leer de mens wel beter kennen door middel van de Algemene Chat. Dan zie ik hoe man of vrouw reageert op de ander, dat vind ik toch interessanter dan elkaar over een en weer een mailtje sturen, klinkt zo beleefd en dan elkaars interesse uitwisselen....nee dat zegt mij te weinig. Het gaat om hoe je reageert op de ander (eren), daarom vind ik die chat een goede manier van kennismaken. Ook de interactie de één op die en die weer op die...enz. Zelfs als iemand geen foto op zijn/haar profiel heeft dan voel ik soms meer een klik dan wel. Dan ga ik dus puur op het innerlijk af.

avatar

19 posts

jesse1248 schreef op 17 mei 2016:

De chat is zeer zeker een goede manier van kennismaken, ontspannen en relaxed.
Leuke babbels waarbij je met meerdere mensen contact hebt.
Jammer dat het (bij mij althans) niet meer goed werkt; het beeld bevriest telkens.
Bovendien is het jammer dat het niveau door een aantal deelnemers zo ontzettend naar beneden wordt gehaald dat het niet uitnodigt om mee te praten.
Sterker nog, mensen worden soms zo grof uitgescholden en voor gek gezet dat ze zelfs niet meer inloggen op deze site.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 18 mei 2016:

Dat maak ik ook mee, maar ik laat me daardoor niet kisten. Geef een weerwoord of maak een grap terug. Als je zo makkelijk uit je veld laat slaan, zegt misschien wel genoeg hoe je werkelijk in het leven staat.....

avatar

1 posts

ph30 schreef op 18 mei 2016:

dageraad wrote:
Wat ik wel netjes en beleefd vind: mocht je die openingszin of die persoon niet aanstaan om welke reden dan ook, laat hem of haar dat even weten. Niet reageren vind ik zoooooooooo onbeschoft!


Helemaal mee eens. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan.

avatar

1 posts

vrouwke30078 schreef op 15 juli 2016:

Slechte openings zin is als een man vraagt hoe gaat het met je.dan kan je alleen maar zeggen gaat goed.je ga niet zeggen tegen iemand die je niet ken dat je je niet goed voel en zo.manne verzin iets leuks niet zo standaard.

avatar

372 posts

dageraad schreef op 16 juli 2016:

juist wel eerlijk zijn...mocht je op dat moment je niet helemaal toppie voelen, en mss een rot dag of wat dan ook, gewoon eerlijk zeggen. gaat hij daar slecht mee om in de zin ...hij wil alleen vrouwen die zich constant happy zijn. nou dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, want mensen zijn niet perfect en niemand is elke dag vrolijk en niemand voelt zich niet elke dag goed.

avatar

1 posts

Leukevent71 schreef op 16 juli 2016: (1 likes)

Ik probeer altijd - tevergeefs - iets grappigs en gevat te zeggen over hetgeen me erg aanspreekt in een profiel, probeer af te sluiten met een vraag in de hoop de dialoog open te houden ;-)

Enneh...slechte openingszinnen bestaan niet - vind ik - want het is een dappere actie om een wildvreemde zomaar een bericht te sturen, toch?

avatar

9 posts

Zonnekus schreef op 20 juli 2016:

Wat een schitterend scherpe waarneming van Leukevent71.
Het blijft een ware kunst om ongeacht de stemming waar de lezer mee inlogt een leuke en/of originele openingszin te sturen. Niet iedereen is gezegend met een gezonde dosis fantasie die ook nog eens haarfijn aansluit op de behoefte van de ontvanger.
Zoals Dageraad aangeeft dat je elkaar via chat ook beter kan leren kennen is zeker waar, maar helaas valt die optie meestal af voor mensen met dyslexie of toetsenbord-traagheid.
In real-life helpen mensen elkaar om het contact te brengen naar het niveau waar beiden van kunnen genieten. Helaas is er in elke digitale omgeving een chronisch gebrek aan natuurlijke feedback waardoor mensen die nog wat te leren hebben in vaardigheid nooit of extreem traag zullen groeien in verbetering. Dit staat volledig los van het feit of iemand leuk is of niet. Krijg je de kans niet eens dan is elke poging zinloos geworden.

Hoe leuk zou het zijn om dit topic te buigen naar; Wat is de leukste, afschuwelijkste of meest originele openingszin die je ooit kreeg.
Al was het maar om onervaren mensen of mensen met trage fantasie een kans te geven zich te verbeteren

avatar

2 posts

ReDa41 schreef op 9 augustus 2016:

Ik vind zelf een openingzin niet nodig ga op je gevoel af denk bij je zelf zou ze mij leuk vinden
en voer een normaal gesprek zoals je dat bij vrienden ook zou doen
Laatste keer hoorde ik wel een openingzin maar die vond ik nergens op slaan (jij hebt een opening en ik heb zin)

avatar

4 posts

Freggle73 schreef op 20 augustus 2016:

Meestal kijk ik wat ik gemeen heb met de persoon in kwestie en daar verzin ik dat wat op.

Maar soms kom ik ook met iets afgezaagds als: hey leuk profiel, het lijkt me leuk om je op een digitale manier beter te leren kennen.

avatar

1 posts

Darius schreef op 4 september 2016:

Inderdaad, volgens mij hoef je geen briljante openingszin te gaan verzinnen. Als je gewoon aangeeft wat je leuk vindt aan iemand en duidelijk maakt dat je iemand graag beter zou leren kennen, kom je meestal wel een stap verder. Het is vaak wel handig om een vraag te stellen: waar woon je? of zoiets. Dat maakt het voor degene waarnaar je mailt ook makkelijker om je bericht te beantwoorden.

avatar

4 posts

Rip1978 schreef op 1 december 2016: (1 likes)

Een openingszin. Tja vind het iets uit de VS aangewaaid. Persoonlijk als me iets aanspreekt aan iemand zijn profiel, zeg ik die persoon dat. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan interesse heb. Als iemand een leuk profiel heeft mag dat best een compliment krijgen.

avatar

3 posts

Eduardos schreef op 3 december 2016:

Mijn openings zin is meestal "Aan een dame mag je nooit haar leeftijd vragen, maar mag ik je vragen in welk jaar je geboren bent" :)


Pagina 1 van 2 1 2 > »

Meld je gratis aan om ook te reageren!

Actieve Topics Zoeken